BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 4, 2009

hari ini bagaikan seribu tangisan

saat mata memandang ke jalan raya..hati bagaikan direntap oleh deruman puluhan kereta yang melalui jalan itu..sepasang mataku melihat kanak-kanak berlari riang seolah-olah mereka tidak pernah mengenal apa itu kehidupan..senyuman dan gelak tawa mereka bagaikan tiada penghujung untuk hari esok..tapi aku masih mencari sisa-sisa hidup yang pernah aku tinggalkan satu ketika dahulu..
namun saat itu hilang dan seolah-olah tidak mengizinkan aku terus mendekatinya..jiwaku terus-menerus meronta mencari apa erti hidup yang lalu..perlukah aku kembali memohon agar dunia ini kembali ke saat lalu..?..aku tahu ini semua takkan berlaku..tiada putaran masa akan kembali ke tempat lalu..
dan aku..aku akan terus menangisi sesuatu yang takkan kembali..saat itu juga takkan benarkan aku merasa sisa-sisa yang telah kubuang dahulu...
jalan raya yang kulihat tidak pernah berhenti menjalankan tanggungjawab..begitu besar jasanya kepada manusia..walaupun sering kali sakit menahan jutaan bekas tayar kenderaan namun jalan itu masih tersenyum..seperti mengajarku erti kesabaran yang tak sudah dan mengajarku menjadi manusia yang redha atas qadar dan qada' Nya..

0 Comments:

Post a Comment