BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, December 5, 2009

aku terpaku kaku..

ketika aku berdiri memandang sawah yang terbentang luas..aku berhenti di satu pondok yang dahulunya tempat bergurau senda aku dan dia..tempat itu masih tersergam indah walaupun tiangnya sudah pun hampir hancur dimamah anai-anai..mataku membulat saat aku terpandang ukiran nama yang tak pernah hilang walaupun sudah 7 tahun berlalu..ukiran itu seperti meminta aku menyentuh dan mengesatnya agar kelihatan seperti dulu..namun waktu jari-jemari mula mahu menyentuh..aku dikejutkan dengan satu suara yang tak pernah asing bagiku..memberi salam agar mahu aku menjawab dan menyedari kedatangannya di situ..
aku berpaling melihat satu tubuh yang dahulunya kurus melidi sekarang menjadi montel..
tersenyum ku saat melihat dirinya berubah..percakapannya sedikit berubah namun aku masih dapat meneliti bait-bait perkataannya..masih berterusankah semua itu atau hanya sementara?...

0 Comments:

Post a Comment